Vnovičen razlog, zakaj je redna (ali pa skrajšana) menjava lahko koristna, so vedno strožji okoljski predpisi Z leti so avtomobili postajali zmogljivejši, varčnejši in okolju prijaznejši. To je terjalo tudi korenite spremembe in nadgradnje strojne opreme oziroma periferije motornega agregata.
Tolerance so drugačne, tlaki višji, olja redkejša. To je mogoče hitro opaziti tudi pri primerjavi zmogljivosti. Včasih je dizelski motor z dvemi litri gibne prostornine imel približno 60-80 konjskih moči, desetletje kasneje je moč poskočila na 120-150, danes številke segajo preko 250. V sodobnih oljih se je tako zmanjšala tudi količina detergentov, ki so služili za čiščenje usedlin in ostalih ostankov izgorevanja. K temu so v večji meri botrovale okoljske spremembe in z njimi povezani ukrepi.
Laboratorijske analize so namreč pokazale, da starejši kot je predpisani standard (ki se predpiše oziroma zahteva s strani avtomobilskih proizvajalcev, npr. LongLife pri BMW), manj je prisotnih različnih primesi, ki so pogojene z vedno strožjimi okoljskimi predpisi.