Čeprav klasifikacija SAE določa viskozno gradacijo olja, ne pove nič o njegovi kakovosti. Samo poznavanje vrste olja in viskozna gradacija ne bosta dovolj za pravilno izbiro. Zaradi tega so bili uvedeni standardi, ki sporočajo izmerjene kakovosti, kar nam lahko pomaga ugotoviti kakovost olja.
ACEA
Po podatkih Evropskega združenja avtomobilskih konstruktorjev ali v francoščini Association des Constructeurs Européens Automobiles (krajše ACEA) obstajajo naslednje klasifikacije motornih olj:
- ACEA A – poenotena oznaka za bencinske motorje osebnih vozil:A1, A3, A5. Črka pred številko označuje stopnjo eko-varnosti in viskoznost pod posebnimi pogoji. Številke 1 in 5 kažejo porabo goriva, sicer pa je tako kot pri API: višja, kot je številka, boljše lastnosti ima izdelek.
- ACEA B – poenotena oznaka za dizelske motorje osebnih in lahkih dostavnih vozil: B1, B3, B4 in B5. B1 in B5 pomenita manjšo porabo goriva, medtem ko sta В3 in В4 običajna izdelka.
- ACEA C – za motorje z izpušnim sistemom katalitičnega pretvornika: C1, C2, C3, C4.
- ACEA E – za dizelske motorje težkih tovornih vozil: E4, E6, E7, E9, od tega E6 in E9 za vozila s filtrom za nadzor onesnaževanja.
Po klasifikaciji ACEA številke za črkami kažejo na določen namen, ne nujno na raven zmogljivosti. Na primer, celotni razred C je zasnovan tako, da ohranja čistost filtra za trdne delce v dizelskih motorjih (DPF/FAP) in tristopenjskega katalizatorja (TWC).
Ekonomičnost porabe goriva je kazalnik, za katerega so se odločili, da ga upoštevajo tudi strokovnjaki API, zaradi česar se je uvedla nova oznaka, EC (energetsko varčna).
Ta olja se ponašajo z nižjo viskoznostjo pri ekstremnih dvigih temperature, kar zagotavlja nemoteno in enakomerno pot gibljivih delov ter zmanjšano porabo goriva. Vendar pa to pomeni tanjši mazalni nanos, ki je še posebej nevaren za starejše motorje z veliko prevoženih kilometrov – ti motorji potrebujejo dodatno zaščito.
API
API je kratica, ki predstavlja Ameriški naftni inštitut ali v angleščini The American Petroleum Institute. Klasifikacija API je razdeljena na dve osnovni skupini:
- S – za bencinske motorje; črke, ki sledijo začetni črki “S”, so razporejene po abecednem vrstnem redu in vsaka naslednja črka označuje višjo kakovost olja in izpolnjevanje vseh zahtev in specifikacij prejšnjih označb.
- SJ. Priporočeni za uporabo v motorjih, proizvedenih pred letom 2001.
- SL. Primerni za motorje, proizvedeni pred letom 2004. Veliko proizvajalcev avtomobilov je sprejelo SL kot minimalni standard, ki je potreben za vzdrževanje avtomobila.
- SM. Namenjen motorjem, proizvedenih v letu 2010 in prej. Olja SM so zelo učinkovite pri nizkih temperaturah, odporna na oksidacijo in tvorbo sedimenta. Ohranijo odlične lastnosti skozi vso svojo življenjsko dobo.
- SN. Predstavljena leta 2010. Trenutno so to olja, ki lahko zagotavljajo najvišjo stopnjo zaščite motorja, kot tudi svojo visoko učinkovitost. Olja SN pomaga prihraniti gorivo. Preprečujejo, da bi se turbopolnilnik prezgodaj obrabil, nimajo agresivnega vpliva na tesnila.
- C – za dizelske motorje; črke, ki sledijo začetni črki “C”, so razporejene po abecednem vrstnem redu z dodatkom številke. Vsaka naslednja črka v abecedi in večje število označujeta višjo kakovost olja in izpolnjevanje vseh zahtev in specifikacij prejšnjih označb.
- CH-4. Predstavljena leta 1998. Primerna za motorje, ki delujejo na visokokakovostno gorivo v razponu vsebnosti žvepla do 0,5% mase.
- CI-4. Predstavljena leta 2002. Ta vrsta motornih olj zagotavlja zanesljivo zaščito motorja in izpušnega sistema pred sajastimi oblogami in preprečuje prezgodnjo obrabo njihovih elementov. Nekateri materiali za mazanje iz tega razreda so označeni s CI-4 PLUS.
- CJ-4. Odlikuje jih višja temperaturna stabilnost, odpornost na oksidacijo in daljša življenjska doba.
- CK. Razvita za zaščito motorjev, ki so bili proizvedeni v letu 2017. Vendar pa se takšna motorna olja lahko po želji uporabljajo tudi v prejšnjih modelih motorjev.
ILSAC
Kratica za International Lubricant Specification Advisory Committee, ILSAC označuje združenje ameriških in japonskih proizvajalcev vozil, ki predpisuje minimalne standarde za doseganje zmogljivosti osebnih avtomobilov na bencinski pogon.
Temelji na kategorijah standarda API, določa pa tudi dodatne zahteve, povezane z zmogljivostmi, na primer prihranek pri porabi goriva.
ILSAC terminologija prinaša oznake GF-x, pri čemer x predstavlja številko. Standard GF-5 se uporablja od oktobra 2010, naslednji (GF-6) pa je predvidoma v uporabi od maja 2020.